Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie informuje, że Uchwałą Nr 501/2013 Zarząd Powiatu w Myszkowie z dnia 13 marca 2013 r. przystąpił do realizacji pilotażowego programu "Aktywny samorząd" finansowanego z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i powierzył jego realizację Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie.
Program adresowany do indywidualnych osób niepełnosprawnych i obejmuje II moduły w następujących obszarach wsparcia:
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1 - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
Zadanie 2 - pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B
Obszar B - likwidacja barier w dostępie do uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym:
Zadanie 1 - pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania
Zadanie 2 - dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu komputerowego i oprogramowania
Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 1 - pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne
Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny
Obszar D - pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dofinansowanie opłaty za pobyt dziecka osoby niepełnosprawnej w żłobku lub przedszkolu)
Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym
Wnioski w ramach MODUŁU I przyjmowane są do 30 września 2013 r.
Wnioski w ramach MODUŁU II przyjmowane będą w dwóch etapach:
Program w roku 2013 obejmuje następujące obszary wsparcia:
MODUŁ I
OBSZAR A ZADANIE 1 - POMOC W ZAKUPIE I MONTAŻU OPRZYRZĄDOWANIA DO POSIADANEGO SAMOCHODU:
OBSZAR A ZADANIE 2 -POMOC W UZYSKANIU PRAWA JAZDY KAT. "B"